Online platform biedt overzicht, controle en zekerheid

Onze klanten en partners verdienen optimale service. Om dit te kunnen bieden is een compleet beeld van de bergingsoperatie essentieel. Van kop tot staart, zodat iedere schakel naadloos in elkaar past. Sinds eind vorig jaar werken we met een nieuw, online platform: Assistance Online. Met dit platform kunnen we de gehele bergingsoperatie monitoren, plannen, uitvoeren en archiveren.


Chris Müller: “De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Om onze dienstverlening te kunnen blijven verbeteren is slimme software nodig. Software die voldoet aan de huidige en toekomstige maatstaven, die de verschillende schakels in het bergingsproces verbindt én die onze mensen ondersteunt. De lat lag hoog. We besloten om onze eigen software te (laten) ontwikkelen: Assistance Online. Het platform hebben we nu een jaar in gebruik en het is fantastisch om te zien hoe in één systeem alles samenkomt."


De voordelen van Assistance Online:

  • Iedere klant heeft een eigen portaal. Hierin komt alle klantinformatie samen. Denk hierbij aan technische details voor reparatie maar ook aan prefered suppliers bij vervangend vervoer.
  • Klanten kunnen in het klantportaal zelf (ad hoc) meldingen insturen en realtime monitoren.
  • Borging van aanrijtijden: het algoritme berekent voortdurend de beschikbare capaciteit van voertuigen, houdt rekening met actuele verkeerssituaties en SLA's. Dit zorgt voor een zeer nauwkeurige planning.
  • Zeer gedetailleerde managementrapportages voor klanten
  • Klanttevredenheidsmeting voor voortdurende verbetering van de service
  • Klantfeedback wordt meegenomen in maatwerkbijscholing van medewerkers
  • Volledig webbased; stabiel en continuïteit is gegarandeerd.


Platform voor gehele bergingsbranche

Assistance Online kan door de gehele bergingsbranche worden gebruikt. Vreugdenhil ontwikkelde het platform samen met softwareleverancier RGB+ en partners Bergnet, Wolves Mobiliteit en BCU. “Het was fantastisch om de gedrevenheid van alle betrokkenen te zien. Softwareontwikkelaars draaiden diensten met ons mee en onze mensen brachten hun kennis en ervaring over op de programmeurs. Het resultaat mag er absoluut zijn: de eerste dagen na invoering was iedereen al enthousiast. Het systeem is zeer intuïtief en alle kennis die een planner paraat moet hebben zit erin", aldus Müller.


Toegang met meerdere devices

Voor een compleet beeld van de bergingsactiviteiten is het belangrijk dat iedere medewerker altijd toegang heeft tot het platform. Bergers hebben toegang tot het online webportaal, medewerkers op de weg maken gebruik van de APP en er is een berijdersportaal waarin gestrande bestuurders de status van het voertuig kunnen achterhalen. Ook zijn er meerdere API's die gekoppeld kunnen worden zoals roostersoftware, transportplanning, alarmcentrales etc. Het online platform is geschikt voor ieder bedrijf actief in de bergingsbranche en kan geheel aangepast worden aan persoonlijke voorkeuren.