16/12/2020 24/7 paraat
Wist u dat wij op onze hoofdvestiging in Rijswijk een meldkamer hebben die 24 uur per dag bemand is? 365 dagen per jaar, 24 uur per dag staan onze medewerkers klaar om u uit de brand te helpen. Voor elke vorm van berging en elke calamiteit belt u naar onze centrale meldkamer.
Ervaren medewerkers
De medewerkers in de centrale meldkamer beschikken over veel ervaring, kennis en een snel handelingsvermogen. Zij gaan adequaat om met ad hoc situaties en bieden u de snelste en meest veilige oplossing. Zij weten precies welke procedure geschikt is voor welke situatie.
Het meldkamerteam bestaat uit 24 mensen, die worden ingedeeld in een van de vijf ploegen gedurende de dag. Iedere ploeg bestaat uit vier medewerkers, zodat u niet alleen overdag, maar ook ’s nachts direct geholpen wordt.
Geen gewone meldkamer
Lisa Freriks, planner: “Wat onze centrale meldkamer onderscheidt van andere meldkamers of callcenters, is de brede kennis van onze medewerkers. Wij nemen de opdrachten van onze klanten aan en sturen vervolgens onze medewerkers en partnerbedrijven aan, zodat de juiste hulp ingezet wordt. In tegenstelling tot gewone callcenters, houden meldkamermedewerkers regie over de opdracht. Daarnaast verstrekken wij direct informatie aan de klant over de situatie en wat het plan van aanpak is. Dat neemt zorgen weg en geeft een veilig gevoel. Er zijn meerdere bergingsbedrijven bij onze meldkamer aangesloten. Dat zijn de bedrijven onder Road Partners, maar ook partnerbedrijven die door heel Europa worden aangestuurd. Hierdoor kunnen wij voor iedere situatie de snelste, meest veilige en meest duurzame oplossing vinden, zowel nationaal als internationaal. Door efficiënt met verschillende samen te werken, kunnen we altijd zorgen voor een oplossing op maat.”
Blijven ontwikkelen
Om de meldkamer zo soepel mogelijk te laten draaien, zijn we constant bezig onze dienstverlening verder te verbeteren. Om onze prestaties meetbaar te maken, zijn wij gestart met een Objective Behaviour Management-traject (OBM). Dennis Siliacus is extern gecertificeerd trainer en coach in OBM en begeleidt het traject: “OBM is een methode om de prestaties van het team te verbeteren. Duidelijk maken wat er verwacht wordt en waardering geven voor de geleverde inzet zijn wezenlijke onderdelen van het traject. Het uiteindelijk doel is om te groeien naar een meldkamer 2.0. Dat realiseren we door processen en werkprestaties te verbeteren en door de meldkamer als zelfstandige afdeling te laten werken.”
Naar overzicht